Boka bana

Tack för trevligt GBC årsmöte 2019

Tack till alla GBC-medlemmar som var med och spred så mycket engagemang och glädje på årsmötet och efterföljande lotturnering och fest! På kvällens fest hyllade vi:

• Alla 28 SM-medaljörer
  • Årets Tränare Emilia ”Emme” Hermansson
  • Årets Medlem Vera-Linh Olausson
  • Och såklart alla vinnarna av kvällens lotturnering:
    • Damer: Agneta Sjögren, Cecilia Boreström
    • Herrar: Per Felldin, Emanuel Ahlin, Alexander Annerstedt, Martin Appelgren, Christian Källström

Trubadur Robin från Örebro gjorde en mycket fin insats och höll igång stämningen under kvällen och även Ulf Norman och Johanna Sjöström tog tillfället i akt att inta scenen och bidra till den goda stämningen!

På årsmötet deltog ca 80 medlemmar på Serneke Arena.

Medlemmarna Jan Magnusson och David Alm gjorde ett lysande jobb med lottningen för kvällens lotturnering.

Under drygt 2 timmar pågick turneringen där alla lag lottas om för varje set. Alla i ett vinnande lag får 1 individuell poäng och sen är det bara att samla så många som möjligt under kvällens turnering.

På årsmötet blev förra årets styrelse omvald i sin helhet och när styrelsen efteråt ”konstituerade” sig som det heter, det vill säga de olika ansvarsområdena fördelades på ledamöterna, så blev det samma som föregående år:

Anneli Friborg – Ordförande
Oskar Redlund – Kassör
Mats Lithvall – Sekreterare & Nybörjaransvarig
AnnaKarin Hermansson – Junioransvarig
Max Callenberg – Eventansvarig
Karin Backström – Tränings-, Tränar- & Utbildningsansvarig
Thomas Herrmann – Elitansvarig
Haiko Steitzer – Suppleant

Vi vill tacka alla medlemmar för förnyat förtroende och ska göra våra bästa för att fortsätta utveckla GBC långsiktigt under det kommande året.

Ett antal frågor kom upp till diskussion under årsmötet och återkoppling på dessa kommer att ske på något sätt till alla medlemmar. En idé som varit uppe ett tag är att ordna ”Prata-med-styrelsen”-tillfällen i hallen ett par gånger per år där några i styrelsen finns på plats och att du som medlem kan komma och fråga, diskutera och komma med idéer. Vi arbetar på att hitta smidiga vägar för denna typ av information och kommunikation.

Året vi har framför oss är medvetet ett år som är lugnare vad gäller arrangerande av internationella turneringar för hinna samla kraft, planera och sedan 2021 när staden Göteborg fyller 400 år göra något riktigt spektakulärt. Det ger oss också möjlighet att än mer blicka inåt i vår träningsverksamhet och utveckla och förbättra.

På årsmötet frågades om det finns intresse att göra en GBC-bussresa till Hamburg i slutet av augusti för att titta på World Tour 5-star Beach Major Series och det var många som räckte upp handen för intresse, kul! Vi jobbar vidare på idén för att se om det är genomförbart.

Med god förhoppning om ännu ett bra, spännande och givande år i GBC.

Vi ses i sanden!

GBC Styrelse

Årsmötesfest i sanden med buffé och trubadur, tack alla för en riktigt trevlig kväll!