Här kommer en liten påminnelse om vad som gäller inför sista seriespelsperioden som börjar idag. Serie Elit, 1, 2 och 3 på både dam- och herrsidan kommer att spela sin sista period utomhus. Detta gör att det blir lite förändringar i tider för dessa serier och även ändringar i banor för vissa serier som spelar inomhus. Läs vidare för info. (mer …)
För dig som tränar på lördag (gäller både Lördagsträning, Elit och Utmanare) så var sista lördagsträningen i lördags 7/5. Vi hade missat att skriva ut det i anmälningstexten för Elit och Utmanare, men vi har nu lagt till detta i texten. Varför undrar du kanske? Jo, tävlingssäsongen drar igång på allvar i början av maj och därför kommer de allra flesta som tränar på lördagar att vara ute och tävla runtom i Sverige på helgerna.
Sista seriespelsperioden närmar sig med stormsteg. Detta innebär också att serie Elit, 1, 2 och 3 på både dam- och herrsidan kommer att spela sin sista period utomhus. Detta gör att det blir lite förändringar i tider för dessa serier och även ändringar i banor för vissa serier som spelar inomhus. Läs vidare för info. (mer …)
Vår och sommar innebär många turneringar och vi skulle gärna lära upp fler medlemmar att hålla i turneringar. Det är alltid bra att sprida kunskapen inom föreningen och dessutom lär du dig mycket när du håller i en turnering. Är du intresserad av att hålla i någon turnering i vår/sommar?
Nu är startlistan för helgens Open Svart uppe på hemsidan! Riktigt många lag anmälda, vilket är jätteroligt, men tyvärr får ju inte alla plats i turneringen. Ni som står på reservlista kommer att kontaktas vid eventuella avhopp.
NYHET!
Från och med 14/5 gäller samma pris och medlemsförmåner för Open Svart och Open Grön, alltså 400 kr/lag och en pastasallad ingår i priset. Det billigare priset för Open Grön sattes i startskedet för att hjälpa denna turneringsform igång, men nu är inte Open Grön längre en nyhet utan lika etablerad som Open Svart – därför gäller nu samma sak i båda klasser.
Vi vill bara påminna alla spelare om att det är träningsuppehåll nästa vecka, 25/4-1/5, och även torsdag 5/5, så vi spelar Klubbmästerskap (KM) hela dagen. Sista anmälan till KM är 29/4, missa inte detta.
Alltså ingen träning:
Måndag 25/4 – Söndag 1/5
Torsdag 5/5
Om du inte redan sett det så ligger alltså sommarträningarna uppe på hemsidan. Vi kommer att köra ett lite annorlunda upplägg i sommar, med lite fler grupper att välja på.